Denne opskrift har jeg fra en kollega, som havde disse lækre rice krispies snacks med på jobbet. De smager virkelig lækkert og er så nemme at lave. Ikke noget der skal bages. Det skal bare på køl og derefter nydes;). Brug dem som en snack til fødselsdagen eller tag dem med på familieudflugten. Det vil helt sikkert blive en stor succes for både voksne og børn.
Hjemmelavet is af kondenseret mælk
Skønne hjemmelavede ispinde af chokoladeis
Jeg har lavet is pinde, sådan rigtige chokolade is pinde. Det havde jeg nok aldrig troet at jeg ville kaste mig ud i. Der er jo altså bare nogle ting man ikke selv laver, men køber. Men lysten til at udforske alle de ting man faktisk selv kan lave er blevet enorm. Og min liste er efterhånden rigtig lang. Denne opskrift er meget simpel, men også en tand for sød, hvis det er vanilje is du vil lave, i hvert fald efter min mening. Den er dog lækker med for eks. mørk chokolade eller hindbær. Du finder opskrifter og instruktioner her.
Hjemmelavede romkugler
Disse hjemmelavede romkugler er virkelig lækre og enormt nemme at lave. Du skal bare bruge kage rester. Har du ikke selv nogen liggende, kan du fx. bruge en roulade, en mazarin tærte, lidt syltetøj, lidt kakao pulver og rom essens. Det er da nemt:).
Denne opskrift på hjemmelavede romkugler vil børnene også elske at være med til at lave. Både til at lave romkugledejen, men også når de skal rulles i krymmel og især når de skal spises.
Lækker hjemmelavet æbletærte
Jeg har altid været fuldstændig vild med bagt æble og kanel sammen, det smager bare fantastisk. Denne opskrift på en lækker hjemmelavet æbletærte er ingen undtagelse.
Her til aften har vi fået en skøn og lækker hjemmelavet æbletærte med masser af kanelsukker og vanilje is. Alene duften er helt fantastisk:), men jeg elsker virkelig også kombinationen af æble og kanel. Prøv evt. at skifte æblerne ud med pærer, det vil helt sikkert også være lækkert. Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg tror også at pære og kanel går ganske fint sammen i en bagt tærte eller kage. Herhjemme kan vi godt lide at spise tærten lidt lun, og sammen med lidt is. Klik dig ind og se min egen opskrift.


